Summer Waves

Summer Waves 20'x12'x48" Quick Set Oval Frame Swimming Pool

Average Rating:out of 5 stars
US Deal Mall # 565916659
$306.99 $306.99
Delivery not available
Pickup not available

Sold & shipped byUS Deal Mall
Enjoy a cool dip with the Summer Waves 20'x12'x48" Quick Set Oval Frame Swimming Pool. It's constructed from sturdy material for long-lasting durability. The oval above-ground pool makes an ideal summer accessory. It features a 1,500-gallon cartridge filter pump with GFCI, a cover, a ladder, a ground cloth and a maintenance kit for added convenience. The oval easy set pool makes a fun pick for hanging out with family and friends. Enjoy some fun in the sun with the pool and deluxe accessory set.

About This Item

We aim to show you accurate product information. Manufacturers, suppliers and others provide what you see here, and we have not verified it.
Enjoy a cool dip with the Summer Waves 20'x12'x48" Quick Set Oval Frame Swimming Pool. It's constructed from sturdy material for long-lasting durability. The oval above-ground pool makes an ideal summer accessory. It features a 1,500-gallon cartridge filter pump with GFCI, a cover, a ladder, a ground cloth and a maintenance kit for added convenience. The oval easy set pool makes a fun pick for hanging out with family and friends. Enjoy some fun in the sun with the pool and deluxe accessory set.
Summer Waves 20' x 12' x 48" Quick Set Oval Frame Above-Ground Swimming Pool with Filter Pump System And Deluxe Accessory Set:
  • Quick and easy assembly
  • Includes 1,500-gal filter pump and maintenance kit to safely and efficiently operate the pool all summer long
  • Includes ladder, ground cloth, and pool cover
  • Durable and lasting construction
  • Summer Waves above-ground swimming pool includes skimmer and vacuum for easy cleaning
  • Comes with a cover, a ladder and a ground cloth
  • Recommended to replace filter cartridge every 2 weeks
  • Oval above-ground pool provides hours of outdoor water activities

Explore this item

Features
New
Color
Manufacturer Part Number
Brand
Manufacturer

Customer reviews & ratings

Average Rating:(3.3)out of 5 stars
100%Recommended(5 of 5)
5 stars
13
4 stars
4
3 stars
5
2 stars
1
1 star
10
Most helpful positive review
Average Rating:(5.0)out of 5 stars
Best choice ever
Bought 4 years ago first summer as a retiree and needed help putting it up but ran perfectly,I used original ladder at first next built small deck around it, I did purchance a stronger vacuum,come on what they sent you took forever. This is last year so I'll be buying a new one,round top leaks and it doesn't stand up as tall ,but I really got my ,only out of it and I take it down every year and store in my garage now I need to buy another pool but I'm sticking with summerwaves should I get same style or go round help
Most helpful negative review
Average Rating:(1.0)out of 5 stars
Don't waste your time and money
Filter hose split after one year. Cannot find a proper replacement of filter hose. Have to either buy another complete filter set-up, or take the pool down.
Most helpful positive review
Average Rating:(5.0)out of 5 stars
Best choice ever
Bought 4 years ago first summer as a retiree and needed help putting it up but ran perfectly,I used original ladder at first next built small deck around it, I did purchance a stronger vacuum,come on what they sent you took forever. This is last year so I'll be buying a new one,round top leaks and it doesn't stand up as tall ,but I really got my ,only out of it and I take it down every year and store in my garage now I need to buy another pool but I'm sticking with summerwaves should I get same style or go round help
Most helpful negative review
Average Rating:(1.0)out of 5 stars
Don't waste your time and money
Filter hose split after one year. Cannot find a proper replacement of filter hose. Have to either buy another complete filter set-up, or take the pool down.
Bought 4 years ago first summer as a retiree and needed help putting it up but ran perfectly,I used original ladder at first next built small deck around it, I did purchance a stronger vacuum,come on what they sent you took forever. This is last year so I'll be buying a new one,round top leaks and it doesn't stand up as tall ,but I really got my ,only out of it and I take it down every year and store in my garage now I need to buy another pool but I'm sticking with summerwaves should I get same style or go round help
Filter hose split after one year. Cannot find a proper replacement of filter hose. Have to either buy another complete filter set-up, or take the pool down.

Frequent mentions

1-10 of 33 reviews
Average Rating:(5.0)out of 5 stars

Best choice ever

Bought 4 years ago first summer as a retiree and needed help putting it up but ran perfectly,I used original ladder at first next built small deck around it, I did purchance a stronger vacuum,come on what they sent you took forever. This is last year so I'll be buying a new one,round top leaks and it doesn't stand up as tall ,but I really got my ,only out of it and I take it down every year and store in my garage now I need to buy another pool but I'm sticking with summerwaves should I get same style or go round help

Helpful?
Dear Dana, Thank you for your comments and the 5 star review. We are glad to know you enjoy Summer Waves pools. Best wishes for a happy summer season! Should you have any questions about Summer Waves pools, please feel free to contact a Polygroup telephone agent at 888-919-0070 or send us an email at warranty@polygroup.com. Best Regards, Polygroup Manufacturer
Average Rating:(5.0)out of 5 stars

Love it.

Verified purchase

We use it every day. Wish we had it years ago.

Helpful?
Average Rating:(5.0)out of 5 stars

Happy wife...happy life!

Wifes happy....im happy!

Helpful?
Average Rating:(4.0)out of 5 stars

Pool good....directions terrible.

We are still filling up the pool and know we will enjoy it. The disappointment is the lack of clear directions. We almost missed a critical step....no directions, just a picture we saw. No manual for the filter pump or assembling the ladder, they had to be downloaded.

Helpful?
Average Rating:(3.0)out of 5 stars

Leak somewhere :-/

I want to love it! It took forever to to fill with a water hose :/ but that was ok. It is now leaking though and we don't know where the leak is :( We have to find the leak and fix it! My kids are so excited to get in and i have my husband scuba diving in the pool checking out the seems for the leak.

Helpful?
Dear Valued Consumer, thank you for telling us about your situation. We regret the disappointment and inconvenience. Please consider contacting us, at 888-919-0070 or warranty@polygroup.com, for assistance with your pool. We want to help! Best regards, Polygroup Manufacturer
Average Rating:(2.0)out of 5 stars

Only a summer

Not real happy first year was last year was great but got it out to put up this year holes all over the side seams was excited to put up even though we had to wait tell middle of July due to weather but leaks bad this summer. Liner was stored rapped in a thick tarp and a bag. Hole in the ring so one year is all I got out of it. To many leaks to fix and seems also leak. Will look for a better one for next year but no pool this year.

Helpful?
Average Rating:(1.0)out of 5 stars

Don't waste your time and money

Verified purchase

Filter hose split after one year. Cannot find a proper replacement of filter hose. Have to either buy another complete filter set-up, or take the pool down.

Helpful?
Average Rating:(1.0)out of 5 stars

The box it came in was destroyed. The ring of the pool had a hole in it. After patching it we couldn't get it to fill properly. The one end kept closing in. We still have no pool up. Definitely not an easy set up like advertised.

Helpful?
Dear Valued Consumer, thank you for telling us about your situation. Please consider contacting us, at 888-919-0070 or warranty@polygroup.com, for assistance with your pool. We want to help! Best regards, Polygroup Manufacturer
Average Rating:(1.0)out of 5 stars

Bought summer of ‘16 had less than 2 months before the legs buckled and broke. Its a nice size pool for the money but we ended up having to spend $300 to replace the legs that broke only yo have the other size buckle and break 2 says later. After that the sides startes leaking! Would NOT RECOMMEND very poorly built

Helpful?
Dear Valued Consumer, thank you for telling us about your situation. We regret the disappointment and inconvenience. Please consider contacting us, at 888-919-0070 or warranty@polygroup.com, for assistance with your pool. We want to help! Best regards, Polygroup Manufacturer
Average Rating:(1.0)out of 5 stars

Highly Disappointed....

We purchased this pool with High hopes. Pool itself was not bad at all. The filter, on the other hand, is certainly not big enough to keep up with the pool size. Not only that, but the (my) filter leaks, non-stop! Everything was done according to the manual. Eventually came down to contacting Summer Waves and their customer service is HORRENDOUS! After an hour and a half on the phone and being made to feel like the issue with their leaky filter was MY fault, they decided to send a new gasket (2-3 weeks out!) But, only after I sent them EVERY SINGLE document to prove my purchase... SO, in the heart of Florida, in the dead of July heat, my pool was useless. It was always leaking and green (Yes I kept up with all PH Levels and Chlorine, etc). I finally just returned the pool to Wal-Mart. I would NEVER purchase another Summer Waves Product nor deal with their customer service. I do not recommend them.

Helpful?
Dear Valued Consumer, thank you for telling us about your situation. We apologize for the unsatisfactory experience. When placing a warranty order we ask for a picture of the proof of purchase to validate the warranty time period. If you have questions or want to continue with a warranty claim please contact us at 888-919-0070 or warranty@polygroup.com. Best Regards, Polygroup Manufacturer

Customer Q&A

Get specific details about this product from customers who own it.

Ask a question

If you would like to share feedback with us about pricing, delivery or other customer service issues, please contact customer service directly.
1-3 of 10 questions
by rcrbApril 6, 2018


1. Dear Consumer, That is a good question. We recommend to add 12-18"inches to each side to give the pool enough space. Should you have any additional questions, please feel free to give us a call at 1-888-919-0070. Kind Regards, Polygroup Manufacturer
by Polygroup
Helpful?
2. The full assembled product dimensions are as follows: (L x W x H) 240.00 x 144.00 x 48.00 Inches.
by CommunityAnswer
Helpful?
2 Answers
Last answer: May 22, 2018

by JudyJuly 2, 2020


1. This pool will hold approximately 4320 gallons of water.
by CommunityAnswer
Helpful?
2. Hello Judy, thank you for the question. The Summer Waves 20'x12'x48" Quick Set Oval Frame Swimming Pool (P12012480099) holds about 4,600 gallons, when filled to the recommended level. If you have any other questions, you may find the answers through our online support center at //support.polygroupstore.com/hc/en-us; or please feel free to contact a Polygroup telephone agent at 888-919-0070 or send us an email at warranty@polygroup.com. Best Regards, Polygroup Manufacturer
by Polygroup
Helpful?
2 Answers
Last answer: July 3, 2020

by SamJune 13, 2018


1. Hi Sam, The Summer Waves 20'X12'X48" holds approximately 4320 gallons of water. Should you have any additional questions, please feel free to contact us directly at 1-888-919-0070. Best Regards, Polygroup Manufacturer
by Polygroup
Helpful?
1 Answer
Last answer: June 18, 2018

Policies & Plans

Warranty plan

US Deal Mall Protection Plans
Most items come with a limited manufacturer’s warranty. The addition of a US Deal Mall Protection Plan adds extra protection from the date of purchase. US Deal Mall Protection Plans cover the total cost of repair, or replacement, for products, as well as covering delivery charges for the exchange.
US Deal Mall Protection Plan options and pricing can be found on the product page, as well as in your cart. Go tousdealmall.com/protectionto see all the coverage offered for each product. You can view your US Deal Mall Protection Plan after your purchase in the US Deal Mall Protection Plan Hub.
Product warranty:
Warranty Information:N/A
Already purchased your product? A US Deal Mall Protection Plan can be added within 30 days of purchase.Click here to add a Plan.

webapp branch
Electrode, Comp-0aff4760-a1e5-49ca-9c90-7744f972e032, DC-eus2-prod-a3, ENV-prod-a, PROF-PROD, VER-37.11.0, SHA-c6b93957fd886d1aaef0cb94f316d079af87ec2b, CID-8df40ecc-007-175a24d94d081d, Generated: Sat, 07 Nov 2020 10:43:15 GMT