Summer Waves

Summer Waves® 10ft Quick Set® Ring Pool with 600 GPH Filter Pump

Average Rating:out of 5 stars
US Deal Mall # 565889262
$38.99 $38.99
Summer fun is here with the easy and convenient Summer Waves® 10' Quick Set® Ring Pool. Designed with an inflatable top ring, the pool rises as it fills for quick and effortless setup. Constructed with durable triple-layered materials built to last and perform, this spacious pool will give you endless hours of splash time and unbeatable value.

About This Item

We aim to show you accurate product information. Manufacturers, suppliers and others provide what you see here, and we have not verified it.
Summer fun is here with the easy and convenient Summer Waves® 10' Quick Set® Ring Pool. Designed with an inflatable top ring, the pool rises as it fills for quick and effortless setup. Constructed with durable triple-layered materials built to last and perform, this spacious pool will give you endless hours of splash time and unbeatable value.
Summer Waves
10' x 30" Quick Set Inflatable Above Ground Pool with Filter Pump:
  • Quick and easy assembly
  • 30" deep
  • 10' wide
  • Includes filter pump and cartridge with built-in chlorinator
  • Durable and lasting construction
  • Inflatable top ring design
  • Material: PVC
  • Ready for water in minutes
  • Recommended to replace the filter cartridge every two weeks
  • Quick set inflatable pool 10' x 30"
  • Blue color
  • Endless hours of fun and entertainment
  • Ideal for the whole family to enjoy

Explore this item

Features
New
Color
Manufacturer Part Number
Brand
Manufacturer

Customer Comments

What others said when purchasing this item

Customer reviews & ratings

Average Rating:(3.4)out of 5 stars
91%Recommended(265 of 291)
5 stars
326
4 stars
119
3 stars
54
2 stars
62
1 star
195
Most helpful positive review
2 customers found this helpful
Average Rating:(5.0)out of 5 stars
10×30 pool
Love it love it love love it love it lol. Easy to install kids had a blast. Had mine for 2 years now. You can find small holes in ring using dirt and wrap. Keep patches handy, and always check YOUTUBE.
Most helpful negative review
10 customers found this helpful
Average Rating:(1.0)out of 5 stars
Leaks
I set mine up... it took forever. It was a pain to fill up the ring with air. I filled up the pool with water and it turns out there are leaked everywhere. At least 2 holes in the lining (I was able to patch them with an old patch kit I had) and a number of leaks at the seams. Most of the air deflated after a couple hours and I was afraid the pool would fail and collapse but luckily it didn't. It did sag like crazy. Still working on emptying it so I can return it. What a waste of time and effort and money. I'm very disappointed in this pool. The first picture shows how much it deflated before I even got the pool filled to the line. The second picture shows a hole I patched and I'm pointing to the other hole I patched which was a huge pain be it was on the side but that part had sunk under and was actually on the bottom of the pool. I had a different pool a couple years ago and had no problems until I stored it away. There's no reason this one should have had so many problems.
Most helpful positive review
2 customers found this helpful
Average Rating:(5.0)out of 5 stars
10×30 pool
Love it love it love love it love it lol. Easy to install kids had a blast. Had mine for 2 years now. You can find small holes in ring using dirt and wrap. Keep patches handy, and always check YOUTUBE.
Most helpful negative review
10 customers found this helpful
Average Rating:(1.0)out of 5 stars
Leaks
I set mine up... it took forever. It was a pain to fill up the ring with air. I filled up the pool with water and it turns out there are leaked everywhere. At least 2 holes in the lining (I was able to patch them with an old patch kit I had) and a number of leaks at the seams. Most of the air deflated after a couple hours and I was afraid the pool would fail and collapse but luckily it didn't. It did sag like crazy. Still working on emptying it so I can return it. What a waste of time and effort and money. I'm very disappointed in this pool. The first picture shows how much it deflated before I even got the pool filled to the line. The second picture shows a hole I patched and I'm pointing to the other hole I patched which was a huge pain be it was on the side but that part had sunk under and was actually on the bottom of the pool. I had a different pool a couple years ago and had no problems until I stored it away. There's no reason this one should have had so many problems.
Love it love it love love it love it lol. Easy to install kids had a blast. Had mine for 2 years now. You can find small holes in ring using dirt and wrap. Keep patches handy, and always check YOUTUBE.
I set mine up... it took forever. It was a pain to fill up the ring with air. I filled up the pool with water and it turns out there are leaked everywhere. At least 2 holes in the lining (I was able to patch them with an old patch kit I had) and a number of leaks at the seams. Most of the air deflated after a couple hours and I was afraid the pool would fail and collapse but luckily it didn't. It did sag like crazy. Still working on emptying it so I can return it. What a waste of time and effort and money. I'm very disappointed in this pool. The first picture shows how much it deflated before I even got the pool filled to the line. The second picture shows a hole I patched and I'm pointing to the other hole I patched which was a huge pain be it was on the side but that part had sunk under and was actually on the bottom of the pool. I had a different pool a couple years ago and had no problems until I stored it away. There's no reason this one should have had so many problems.

Frequent mentions

1-10 of 756 reviews
Average Rating:(5.0)out of 5 stars

10×30 pool

Verified purchase

Love it love it love love it love it lol. Easy to install kids had a blast. Had mine for 2 years now. You can find small holes in ring using dirt and wrap. Keep patches handy, and always check YOUTUBE.

Helpful?
Average Rating:(5.0)out of 5 stars

Unbeatable

Verified purchase

Couldn't be happier! Excellent price for a pool of this size. 5 stars from beginning to end with everything about this transaction

Helpful?
Average Rating:(5.0)out of 5 stars
Verified purchase

Perfect size for my 4 year old. Still big enough to swim around. High enough to not need latter. So much fun.

Helpful?
Average Rating:(5.0)out of 5 stars
Verified purchase

Perfect for the price !

Helpful?
Average Rating:(5.0)out of 5 stars

Perfect pool for quick cool off in this heat!

Perfect pool for quick cool off in this heat during quarantine! I've looked through the reviews and majority of them didn't level their area first lol. Your pool WILL be lopsided, not fill correctly, not lift correctly, and loose water if your area is not *properly* leveled first. We hauled dirt by the wheel barrel full , leveled, and checked each angle cross ways and more, with a large level on top of a 2x4 laid on the area. I've seen a few reviews of holes/leaks. Apparently we got lucky because we have zero leaks nor holes. I will say the pump is close to useless and we're now looking at purchasing a bigger better pump.

Helpful?
Average Rating:(5.0)out of 5 stars

awesome product for the price followed the instructions on the manual laid a level floor with plywood pool filled up with no issues of people holding the walls or leaking from the edges. only thing that i do recommend is you upgrade to a new pump i bought a 12" sand filter from intex which flows 2400 GPH compared to the included 600 GPH pump and also invest in a water test kit if you plan on having it for at least 3 months+ and check daily highly recommend it!!

Helpful?
Average Rating:(4.0)out of 5 stars

Great pool for the money

I bought this pool so my daughters can enjoy outdoor time during the quarantine, even when it is hot. It is a simple pool but effective at beating the heat. Deep enough for my 9 and 11 year olds to swim in and splash around in. The filter is awful, that's why it's 4 stars and not 5. Overall, very pleased.

Helpful?
Average Rating:(4.0)out of 5 stars

It’s a nice pool, its big amd the kids can swim in it no problem. However when we turned the pump on the water started to come out if the pool. I was a littlw upset because it took us two days to fill it up. But could be something simple to fix. Overall nice big pool.

Helpful?
Average Rating:(2.0)out of 5 stars
Verified purchase

I just got the pool and it was several days delayed it was in my city for over a day,since I have tried setting it up and it doesn't fill up rite it goes to the side and will not set rite so water isn't staying in the pool it leaks out I feel like I'm wasting so much water on this thing, I am very displeased. If you need something cheap that will work this is OK

Helpful?
Hi Angela, thank you for telling us about your situation. Please consider contacting us for assistance with your pool installation, at 888-919-0070 or warranty@polygroup.com. We want to help! Best regards, Polygroup Manufacturer
Average Rating:(1.0)out of 5 stars

Leaks

Verified purchase

I set mine up... it took forever. It was a pain to fill up the ring with air. I filled up the pool with water and it turns out there are leaked everywhere. At least 2 holes in the lining (I was able to patch them with an old patch kit I had) and a number of leaks at the seams. Most of the air deflated after a couple hours and I was afraid the pool would fail and collapse but luckily it didn't. It did sag like crazy. Still working on emptying it so I can return it. What a waste of time and effort and money. I'm very disappointed in this pool. The first picture shows how much it deflated before I even got the pool filled to the line. The second picture shows a hole I patched and I'm pointing to the other hole I patched which was a huge pain be it was on the side but that part had sunk under and was actually on the bottom of the pool. I had a different pool a couple years ago and had no problems until I stored it away. There's no reason this one should have had so many problems.

Helpful?

Customer Q&A

Get specific details about this product from customers who own it.

Ask a question

If you would like to share feedback with us about pricing, delivery or other customer service issues, please contact customer service directly.
1-3 of 96 questions
by mzh777May 6, 2018


1. You have several options when it comes to using chlorine. One option is to use chlorine tablets that can be placed inside the filter cartridge. Should you have any questions, please feel free to give us a call at 1-888-919-0070. Kind Regards, Polygroup Manufacturer
by Polygroup
Helpful?
2. Buy a floater and chlorine tablets at amazon, US Deal Mall, lowes, home depot. Inexpensive and works great!! Buy yourself a different pump, spend less than $50 to get one that works, I recommend Intex, it was about $40. The pump that comes with this pool is ineffective at best. Will not keep water clean, it took less than 2 days for my new pump to clear the water and now its great!! Clean filter at least every couple of days, if you use pool every day. And replace filter every 2 weeks at least
by Verena
Helpful?
2 Answers
Last answer: May 14, 2018

by HeaterJune 3, 2019


1. No, you can't use a heater with this pool.
by CommunityAnswer
Helpful?
2. Dear Valued Consumer, thank you for the question. The Summer Waves 15'x36" Quick Set Above Ground Swimming Pool (#P10015360099) is rated for water temperatures up to 113°F / 45°C. If you have any other questions, please feel free to contact a Polygroup telephone agent at 888-919-0070 or send us an email at warranty@polygroup.com. Best Regards, Polygroup Manufacturer
by Polygroup
Helpful?
2 Answers
Last answer: June 3, 2019

by KenishaJune 23, 2020


1. Yes, this pool comes with a warranty.
by CommunityAnswer
Helpful?
2. Hello Kenisha, thank you for the question. Yes. Our manufacturers limited warranty covers the liner for 90 days from date-of-purchase and the pump for 180 days from date-of-purchase. If you have any other questions, please feel free to contact a Polygroup telephone agent at 888-919-0070 or send us an email at warranty@polygroup.com. Best Regards, Polygroup Manufacturer
by Polygroup
Helpful?
2 Answers
Last answer: June 24, 2020

Policies & Plans

Pricing policy

About our prices
We're committed to providing low prices every day, on everything. So if you find a current lower price from an online retailer on an identical, in-stock product, tell us and we'll match it. See more details atOnline Price Match.

webapp branch
Electrode, Comp-ea51de4d-149e-4880-842c-258e8cf1c898, DC-wus-prod-a3, ENV-prod-a, PROF-PROD, VER-37.11.0, SHA-c6b93957fd886d1aaef0cb94f316d079af87ec2b, CID-b9376dac-007-175726e882cb5d, Generated: Thu, 29 Oct 2020 03:37:28 GMT